CBD grožio industrijoje – TOP 3 naudos ir auganti paklausa
Grožio industrija visada pasižymėjo novatoriškais sprendimais, tad unikalių ingredientų integracija siekiant sukurti revoliucinius produktus šioje pramonėje yra gana įprastas reiškinys. Vienas iš tokių ingredientų, kuris pastaraisiais metais tikrąja ta žodžio prasme sukrėtė šią industriją – tai CBD. Pasaulinė CBD odos priežiūros rinka 2021 metais buvo vertinama 526,09 milijono JAV dolerių. Prognozuojama, kad iki 2030 metų ji pasieks net 6466,43 milijono dolerių vertę. Nors CBD nauda sveikatai yra įvairiapusė ir plačiai pripažinta, šiame tinklaraščio straipsnyje daugiausia dėmesio bus skiriama CBD potencialui grožio srityje – įvairių produktų, kuriuose naudojamas šis ingredientas, tipams ir kitiems niuansams, kuriuos verta apsvarstyti prieš įtraukiant CBD į kasdienę grožio rutiną.
Natūralių ingredientų revoliucija
Didėjantis vartotojų sąmoningumas apie sveikatą ir gerovę skatina makrotrendą natūralių sveikatos ir grožio produktų kryptimi, didindamas natūralių ekstraktų paklausą. Tiek grožio, tiek odos priežiūros produktams vartotojai ieško alternatyvų sintetiniams chemikalams, siekdami pagerinti savo kūno gerovę ir odos išvaizdą. Naujausioje JAV vartotojų apklausoje 64% respondentų teigė, kad jiems svarbu įsigyti sveikus, švarius arba individualizuotus grožio priežiūros produktus.
Per pastarąjį dešimtmetį, didėjant informuotumui apie sintetinių produktų šalutinius poveikius, natūralūs augalų ekstraktai, tokie kaip moringa, simondsijų aliejus ir ciberžolė, tampa vis populiaresni. Naujausias natūralus ekstraktas, iškilęs kaip vienas iš pagrindinių sveikatos ir gerovės šaltinių, yra CBD, ir vartotojų susidomėjimas šiuo ingredientu vis dar sparčiai auga.
Daugiau nei įprastas augalinis ekstraktas
CBD nėra tiesiog eilinis natūralus ekstraktas. Skirtingai nuo kitų sveikatos ir grožio pramonėje naudojamų augalinių ekstraktų, CBD turi unikalių savybių, kurios lemia ir tam tikrus iššūkius, kuriuos būtina atidžiai įvertinti prieš kompanijoms žengiant į šią rinką.
CBD rinkos atgarsiai
CBD rinka pasižymi gana dideliu santykiniu susidomėjimu. Palyginus CBD su kitais augaliniais ekstraktais, susidomėjimas CBD auga eksponentišku greičiu. Nors tai suteikia didžiulį postūmį įvairiems gamintojams įeiti į šią rinką, tai taip pat lemia ypač fragmentuotą, greitai besikeičiančią ir konkurencingą rinką, kurią vartotojai vis dar vertina kiek atsargiai.
CBD grožio pramonėje
CBD greitai tapo vienu iš populiariausių grožio industrijos ingredientų. CBD yra itin universalus – jis gali būti vartojamas ne tik per burną, bet ir išoriškai – šiuo metu CBD gali būti randamas makiažo, odos bei net plaukų priežiūros produktuose. Nors įsitvirtinę prekių ženklai rinkai pristato vis daugiau grožio produktų su kanapių ekstraktais, tikrieji šios tendencijos pradininkai yra pakankamai nauji grožio prekių ženklai. Daugelis iš jų taip pat siekia pakeisti gana stereotipinį kanapių įvaizdį, kurdami elegantišką prekės ženklo identitetą ir pakuotes, siekiant atsikratyti dalies su šiuo augalu susijusių stereotipų. Vienas iš tokių prekės ženklų yra „Fleur Marché“, kurio misija – paskatinti žmones „galvoti apie kanapes kitaip“.
Mažmenininkai orientuojasi į žaliąją rinką
Pagrindiniai JAV mažmenininkai taip pat prisitaiko prie CBD tendencijos, padėdami skleisti žinia apie šio unikalaus ingrediento vartojimą. Vienas iš tokių pavyzdžių – „Barneys“ universalinė parduotuvė, siekianti suteikti CBD grožio produktams prabangos atspalvį – neseniai savo pagrindinėje Beverly Hilso parduotuvėje sukūrusi atskirą stendą CBD produktams. Šis skyrius, pavadintas „The High End“, siūlo ne tik grožio, bet ir kitus CBD produktus.
„Nieman Marcus“ taip pat pradėjo prekiauti CBD prekių ženklais tiek internetu, tiek kai kuriose parduotuvėse, atspindėdama dalį savo „Trending Beauty“ iniciatyvos, skirtos naujų produktų kategorijoms pristatyti. Kiti visame pasaulyje žinomi mažmenininkai, tokie kaip „Sephora“ ir „Cult Beauty“, taip pat sukūrė specialias CBD grožio produktų kategorijas. Tikėtina, kad ir kiti mažmenininkai visame pasaulyje paseks JAV kolegų pavyzdžiu.
Pasaulinė CBD odos priežiūros produktų paklausa
COVID-19 pandemijos metu CBD odos priežiūros produktų paklausa visame pasaulyje smarkiai išaugo, nes vartotojai pradėjo rinktis natūralius ir ekologiškus grožio bei asmeninės priežiūros produktus. Pasak „Informa Pharma Intelligence“ 2020 metų birželio mėnesį paskelbto straipsnio, COVID-19 protrūkis lėmė 20% metinių pardavimų šuolį CBD pagrindu pagamintų odos priežiūros produktų segmente. Be to, pandemija paskatino prekių kaupimą, dėl ko pasikeitė žmonių apsipirkimo įpročiai, pereinant prie elektroninės prekybos platformų. Odos problemos, tokios kaip jautrumas, uždegiminės būklės, aknė ir sausumas, tikėtina, ir toliau skatins natūralių ingredientų turinčių odos priežiūros produktų paklausą, taip didindamos CBD pagrindu pagamintų produktų populiarumą.
Realūs pavyzdžiai
Be to, šių ingredientų gydomosios savybės turėtų paskatinti gamintojus kurti produktus, praturtintus CBD nauda. Pavyzdžiui, 2020 metų vasarį „Sephora“ savo parduotuvėse atidarė specialų skyrių, skirtą vien tik CBD odos priežiūros produktams. Be to, „Ulta Beauty“, kuri yra žinoma dėl savo plataus grožio parduotuvių tinklo, siūlančio kosmetikos ir odos priežiūros produktus, taip pat planuoja artimiausiais metais skirti specialų skyrių tokiems produktams. Be to, didėjantis kanapių legalizavimas medicinos ir rekreacijos tikslais taip pat yra svarbus veiksnys, skatinantis šių produktų paklausą.
Jus taip pat gali sudominti: CBD vartojimo tendencijos Europoje
Ar CBD iš tikrųjų veikia?
Nors yra moksliškai įrodyta, kad CBD padeda palengvinti epilepsijos simptomus, ir yra tam tikrų įrodymų, jog CBD gali padėti valdyti nemigą, skausmą, uždegimą ir nerimą, jo poveikis grožiui ir odos priežiūrai dažniausiai kol kas grindžiamas nedidelio masto moksliniais tyrimais. Šiuo metu jau yra atlikta tyrimų, kurie teigia, kad CBD gali sumažinti aknės, egzemos ir psoriazės simptomus, senėjimo požymius ir raminti jautrią odą.
Svarbu pažymėti, jog ne visi produktai, pagaminti iš kanapių, iš tikrųjų turi CBD. Kanapių sėklų aliejus, kuris taip pat tampa vis populiaresniu grožio priežiūros priemonių ingredientu, CBD turi mažai arba visiškai neturi. Neretai vartotojai vis dar pasigenda informacijos apie šį skirtumą iš prekės ženklų – daugelis mano, kad produktuose, kuriuose yra kanapių sėklų aliejaus, yra ir CBD.
Potenciali CBD nauda grožio srityje
Maitinimas ir drėkinimas
CBD prisotinti odos priežiūros produktai dažnai yra praturtinti odai reikalingomis riebalų rūgštimis, kurios maitina ir drėkina odą, nepalikdamos lipnumo jausmo ir skatindamos odos minkštumą.
Priešuždegiminės savybės
CBD, žinomas dėl savo priešuždegiminių savybių, gali padėti nuraminti odos sudirgimus, paraudimus ir uždegimus, susijusius su tokiomis būklėmis kaip aknė, egzema ar psoriazė (žvynelinė).
Antioksidacinis poveikis
CBD taip pat turi antioksidantų, kurie gali padėti apsaugoti odą nuo laisvųjų radikalų ir aplinkos streso padarytos žalos. Antioksidantai yra svarbūs palaikant odos sveikatą, užkertant kelią priešlaikiniam senėjimui ir išlaikant jaunatvišką išvaizdą.
CBD grožio produktų įvairovė
Šiuo metu rinkoje galima rasti pačių įvairiausių CBD grožio produktų – trumpai apžvelkime populiariausius iš jų.
CBD prisotintos odos priežiūros priemonės
CBD yra išgaunamas iš kanapių augalo žiedų ir lapų. Daugelis odos priežiūros prekių ženklų prisijungė prie CBD tendencijos, siūlydami įvairius produktus, tokius kaip serumai, drėkikliai ir veido aliejai. Šie produktai yra skirti nuraminti jautrią odą, sumažinti paraudimą ir aknę bei suteikti bendrą raminamąjį poveikį odai.
Kanapių sėklų aliejus
Kanapių sėklų aliejus tapo nepakeičiamu ingredientu daugelyje natūralių ir ekologiškų grožio produktų, nuo valiklių iki kondicionierių ir kūno losjonų. Jo maitinamosios savybės padeda drėkinti ir atgaivinti odą, o tai daro ją sveikesnę ir gyvybingesnę.
CBD makiažas
Makiažo prekių ženklai taip pat pasinaudojo įvairiais kanapių augalo komponentais, įskaitant CBD, įtraukdami kanapių aliejų į savo produktų sudėtį. CBD makiažo priemonės praturtintos kanapių ekstraktais papildomų naudų – drėkinamąjį ir apsauginį poveikį.
CBD prisotintos plaukų priežiūros priemonės
CBD, kaip natūralus ingredientas, taip pat išpopuliarėjo plaukų priežiūros produktuose. Įvairūs prekių ženklai savo vartotojams siūlo šampūnus, kondicionierius ir plaukų kaukes, praturtintas kanapių kilmės ingredientais. Šios formulės dažnai yra kupinos maistinių medžiagų, tokių kaip omega riebalų rūgštys ir baltymai, kurie skatina greitesnį plaukų augimą ir užtikrina reikiamą drėkinimą.
CBD aromatai
Unikalus anapių augalo aromatas įkvėpė parfumerius kurti unikalius kvapus su žemišku aromatu, sumaišytu su kitais augaliniais kvapais. Šie kvapai skirti tiems, kurie ieško intriguojančių, netradicinių aromatų, prasilenkiančių su tradicinėmis normomis.
Skaitykite daugiau: TOP CBD inovacijos: 5 naujausi CBD produktai
CBD ir „švaraus grožio“ judėjimo ateitis grožio pramonėje
Augant mokslinių tyrimų skaičiui, galime tikėtis, kad CBD iš esmės pakeis grožio industriją dėl savo nepaprasto potencialo. Bendradarbiavimas tarp grožio ir kanapių rinkos ekspertų gali padėti sukurti formules, kurios suteikia didžiausią įmanomą CBD naudą vartotojams. Keičiantis visuomenės supratimui apie kanapių produktus, vis daugiau vartotojų domisi natūraliu požiūriu į savo odos ir kūno priežiūrą ir ekologiškais grožio sprendimais, todėl CBD tampa itin geidžiamu ingredientu odos priežiūros produktuose. Vartotojai vis labiau siekia pasinaudoti natūralių ingredientų privalumais savo odai ir gerovei.
„Švaraus grožio“ judėjimas
„Švaraus grožio“ judėjimas yra grįstas tvariomis grožio praktikomis. Daugelis įmonių orientuojasi į etišką kanapių žaliavų šaltinių parinkimą ir ekologiškų pakuočių naudojimą. Šis posūkis link „švaraus grožio“ atitinka vartotojų reikalavimus dėl skaidrumo, tvarumo ir socialinės atsakomybės, susijusios su jų grožio pasirinkimais.
Nuomonės formuotojai taip pat prisideda prie „švaraus grožio“ tendencijų augimo. Interneto erdvėje jie pristato prekių ženklus, kurie atitinka šio judėjimo vertybes, o prekių ženklai bendradarbiauja su jais, siekdami šviesti ir įkvėpti savo sekėjus.
Į ką verta atkreipti dėmesį renkantis CBD produktus
Kaip vartotojui, svarbu rinktis odos priežiūros ir kitus grožio produktus tik iš patikimų prekės ženklų, kurie orientuojasi į kokybę ir potencialią naudą, pritaikytą vietiniam naudojimui. Vartotojai turėtų teikti pirmenybę prekės ženklams, turintiems tvarias praktikas, pavyzdžiui, naudojantiems tik aukštos kokybės ingredientus ir laikantis teisinių bei etikos standartų. Prekės ženklai turėtų pabrėžti produktų naudą ir ekologišką požiūrį, siekdami užmegzti ryšį su auditorija, kuri domisi natūralia odos priežiūra arba nori apie tai sužinoti daugiau. Prekės ženklai, kurie užtikrins savo etinę reputaciją šioje pramonėje, pelnys vartotojų pasitikėjimą ir lojalumą.
CBD produktų atsiliepimai pagal kategoriją
CBD kosmetikos legalumas pasaulyje
CBD yra legalus daugelyje pasaulio šalių. Teisinis reguliavimas ES turi tam tikrų bendrų bruožų skirtingose šalyse, pavyzdžiui, THC kiekio ribojimą (ne daugiau kaip 0,2%) arba leistinas produktuose naudoti kanapių augalo dalis.
Kaip CBD reglamentuojamas visame pasaulyje?
CBD JAV buvo legalizuotas 2018 m. Kaip ir ES, JAV CBD produktuose THC koncentracija yra ribojama (ne daugiau kaip 0,3%), ir auginti kanapes leidžiama tik turint licenciją. Be to, Maisto, vaistų ir kosmetikos įstatymas draudžia apie CBD produktus pateikti terapinius teiginius.
Tačiau ne visos šalys yra tokios palankios CBD atžvilgiu kaip JAV. Australijoje CBD grožio produktai yra laikomi terapiniais produktais – būtent dėl šios priežasties importo teisiniai reikalavimai yra sudėtingesni ir reiškia didesnes investicijas gamintojams. Be to, CBD grožio priežiūros produktų gamyba yra griežtai prižiūrima ir turi atitikti PIC/S (Farmacijos inspekcijos konvencijos) taisykles.
CBD praturtinta kosmetika 2021 m. buvo uždrausta Kinijoje. Kai kurios ASEAN šalys, tokios kaip Malaizija ar Filipinai, laikosi panašios pozicijos.
Kaip gauti reikalavimus atitinkančią CBD kosmetiką šalyse, kuriose CBD yra legalus?
Apibendrinant, visame pasaulyje egzistuoja daugybė CBD reguliavimų. Kosmetikos prekių ženklai turi prisitaikyti prie skirtingų šalių reikalavimų, atsižvelgdami į tai, kad ši rinka greičiausiai visad turės tam tikrų teisinių niuansų, net jei kanabidiolio naudojimas grožio produktuose ir yra leidžiamas. Norint išsirinkti saugius ir veiksmingus CBD odos priežiūros produktus, reikia atsižvelgti į šiuos veiksnius:
- THC kiekį produkte ir kitus ingredientus – visada rekomenduojama patikrinti gamintojo trečiųjų šalių laboratorijose atliktų tyrimų analizes;
- Papildomus reikalavimus, taikomus CBD kosmetikai (leidimai, papildomi įspėjimai ant etiketės, INCI sąrašo specifikacijos ir pan.);
Baigiamosios mintys
Mūsų oda yra didžiausias organas, todėl jai reikalinga ypatinga priežiūrą. Mūsų oda natūraliai turi endokanabinoidinč sistemą, kurią galima sustiprinti naudojant CBD produktus.
Pagrindinės visame pasaulyje sparčiai populiarėjančių CBD grožio priemonių naudos apima:
- Priešuždegiminį poveikį;
- Aknės randų ir kitų odos dėmių mažinimą;
- Riebalų ir sausumo kontrolę;
- Reikiamą drėkinimą;
- Laisvųjų radikalų, skatinančių senėjimą, sukeliamos žalos mažinimą;
- Hormonų gamybos reguliavimą;
- Plaukų augimo skatinimą, ypač tiems, kurie turi su tuo susijusių sutrikimų.
CBD grožio produktai vis labiau populiarėja visame pasaulyje. Daugėja prekių ženklų, į savo asortimentą įtraukiančių CBD produktus, pradedant nuo odos priežiūros kremų iki plaukų priežiūros priemonių. Šis augantis susidomėjimas šia natūralia medžiaga rodo, kad CBD tampa neatsiejama grožio industrijos dalimi.